Adakah mimpi itu satu petanda?

Hari ni mcm biasala aktiviti harian aku if hari minggu...x depan lappy ni..searching ape yg patut,o mengemas o tido...tu je la yg aku selalu buat...tp hari ni my bad luck n rezeki masuk...nak tahu ape sbb nye....mai ikut cerita aku ni....

Cerita pun bermula.......

Pagi2 lagi sebelum aku hantar adik aku kerja....aku bermimpi...yg aku terlibat dalam satu kemalangan...antara trailer empat belas kaki dan kereta....di suatu selekoh untuk  U TURN...trailer tu terbalik...aku dibelakangnya...Ya Allah terkejutnya aku...tp trailer tu betul2 terbalik depan kereta aku...aku terselamat...sbb aku x dihimpit oleh big monster tu....ngam2 je 1 langkah 1 kaki ke depan..bunyinya sangat la kuat....berdentum...tp rupanya aku bermimpi lantas adik aku gerak kan aku untuk anta dia..cerita dalam mimpi tu pun separuh jalan...INI HANYA SATU MIMPI...dengan mamai nya...aku pun membasuh muka n terus keluar anta adik aku ke LRT...selepas anta dia...aku pun open lappy aku ni....aku tengah searching pasal photografer untuk Our Big Day is coming soon..InsyaAllah...jika tdk ade yg menghalang...perkara yg baik kan..tentu Allah akan tunjuk jalan nya...dalam diam xdiam...aku pun leka dengan BW aku...sampai la aku tertido...tp sebelum tido tu aku sempat mandi n sempat minum nestum...utk elak perut kosong...maklumla..aku ni klu dah depan lappy ni...xsedar hari da malam..so standby for my tummy...
Sedar2 je dari tdo aku lihat jam hampir menunjukkan 7PM...masyaAllah...terkejut aku...sampai mcm tu skali tdo...aku jarang tdo lama2 macam ni..even dr aku study lg....aku ni klu tdo lama2....sure punya la....bila aku bangun mesti  jd macam bodoh,o bebal n pening2...sbb tu aku xsuka nak tdo petang ni lama2...tp ape mimpi aku leh  plak tertido sampai ke senja...mungkin cuaca kat luar kot...hujan dan sejuk....
Bangun je aku dari tdo...terus otak bagi msg yg aku belum makan lg dari petang cuma alaskan tummy dengan minum nestum je...then aku bgn2 siap2 n turun bawah...start engine kereta terus ke Giant untuk makan..

Bad Day pun bermula...

macam biasala...nak parking kereta...time ni pun aku mcm mamai2 lagi...baru bgn tido la katakan...DUMMM...bunyi kereta dihentam dari hadapan...Ya Allah terkejut aku...kereta aku dilanggar orang Yang Berbangsa Cina..

Aku pun keluar dari kereta untuk settle benda ni....skrip pendek

Mangsa langgar : Aduh!...u nak revearse x tgk side mirrow ke???
Org yg Melanggar : Sory ...i xperasaan..
Mangsa langgar : so mcm mn ni??
Org yg melanggar: Aya ini sikit saja....u nak macam mana?? xteruk sgt..
Mangsa Langgar : Mmg la x teruk tp ni u yg langgar i??so salah u la...
Org yg melanggar : Ok saya minta maaf....
Mangsa Langgar: parking kereta ke dalam petak kereta dulu..takut jam plak Giant ni...(dlm masa aku nak masukkan parking sempat aku berborak instant dgn brader yg naik mto ni...aku tya dia...aduhh...saya  xtau la nak settle mcm mn ni....1st time dilanggar ...brader sempat ckp..suh ja Cina tu bayar RM150)...Ok aku pun kuar dr kete...aku ckp kat cina ni...ok sngg cerita i xnak la benda kecik ni nak naik court bagai plak..nnt aku jg yg susah...so aku ikut la cadangan brade mto ni....aku ckp kat cina ni...u bayar je i RM150 boleh???
Org yg Melanggar : ala ini sikit saje...i bg u RM100 je...boleh...ni ketuk je...
Mangga Langgar : Ish ...i pun xtau nnt berapa mekanik akan change i nnt...so minta u RM150 untuk ketuk n cat balik...
Org yg Melanggar: terus memberi alasan..untk bayar RM100 je...siap sampai nak cal member dia nak tya harga...

(tetiba brader td pun dtg...n pasangan suami isteri yg dari td tgk dr jauh pun datang...mungkin diorg tgk masih belum settle...jd diorg jd penyelamat aku untuk cina tu bayar aku..diorg penyelamat ni pun tgk la ape yg rosak kat keta aku..n then mereka suh cina tu bayar aku RM 150 ...then cina tu pun bayar pd aku...sambil berkata sorry ya.. )

MORAL OF THE STORY = mana2 bangsa pun yg terjadi seperti aku..even xkenal pun...janji bangsa yg sama mereka pasti akan back up..tambah2 lagi if kejadian tu mmg betul org tu yg salah...n perempuan yg kena..(yela perempuan kan...klu kejadian mcm ni...pompuan biasa nya xth nak handle...o org yg langgar tu selalu amek kesempatan untuk xnak byr...even mereka yg salah..)

Sudahnya aku pun x remind no PLAT cina tu...utk record aku...n terlupa nak ambil no brader yg suh aku  repair kete kat tempat yg murah...mungkin sebb terkejut kan...dan masih blur...yela dgn perut lapar n bgun tdo...sampai kesudah aku xmakan..last2 aku mkn young tau fu je kat Giant tu..

Aku pun nak ucap terima kasih pada mereka yg back up aku time tu =)





 @copyright by Nur Afridayati

Comments

Popular posts from this blog

♥ Kolej Yayasan Saad Melaka ♥

♥ Taktik mengurat isteri orang !!! ♥

♥ Nama dalam tulisan JAWI ♥