♥♥ U can call me ♥♥

Assalammualaikum







tetiba nuraf  rs nak buat entry pasal nama panggilan ni, k la straight to the point k,
waktu nuraf kecik² dulu....semua org paggil nuraf ni

~ YET ~

(kelakarkan klu dlm bahasa melayu maksud nye LAGI..tp sebenarnya singkatan on my original name)
pastu bila umoq dlm lingkungan nak masuk tadika (6yrs), nama pun bertukar kepada 

~ ALONG ~

(yela da jd kakak kan adik pun time tu da ade 4 org...nampak skit la yg paling tua dlm keluarga, trus jd nama timangan utk dlm family only)...naik je darjah satu sampai standard 3...tp tak bape igt sgt time ni....klu xsilap kawan² n cikgu² semua panggil 

~ YATI ~

(maybe nama ni paling senang nak sebut kot, tp sebenarnya saya mmg xsuka org pggl saya yati...bg saya nama tu terlalu ayu..xsesuai dgn jiwa sy..)..pastu standard 4-5 sy bertukar sekolah..masukla sekolah baru...fuhh time ni mmg sy rasa mcm pisang goreng...laris sgt...hampir ke semua pertandinga saya ambil bahagian dan hampir ke semuanya saya dlm ranking TOP 3...Alhamdulillah...maybe time tu rezeki saya...smpai ade yg iri hati ngan sy...yela da la jd budak baru time tu...tp hmpir semua pertandingan sy balun smpikan sy menarik diri di saat pertandingan diadakan...sbb ade yg ckp blkg...irihati dgn sy ...tapi kawan² jgn salah kan sy tau....cikgu² kat situ patut disalahkan...sy cuma sahut cabaran dan kepercayaan yg diberikan oleh guru² tersayang...tp time ni saya Bersyukur sgt2 kerana diberikan peluang untuk rasa memori indah di sekolah rendah..bila saya masuk standard 6 nama sy pun bertukar lagi...kepada

~ AFRI ~

nama ni diberikan oleh kawan sy yg sgt² pandai time tu....boleh kata mcm idola sy dlm sekolah time tue...dia seorang yg sgt² pandai dan cantik...anugerah Allah padanya diberikan pakej yg lengkap,seorang yg sgt rendah diri..nama beliau AZWANI ZULKEFLY..maaf klu nama ayah salah...dan sampai la ke FORM 5 nama tu sebati dgn sy..tp dlm masa tue saya ade nama baru lg...yela bila da masuk sekolah campur ngan cina diorg ni lidah susah nak sebut nama lg klu nm  yg pelik2 skit....pastu dlm ms yg sm ade la kawan cina saya LAM LOONG  ni pggl sy

~ AIVI ~

time ni hampir semua kawan² cina pggl nama tu...mcm best plak bila diorg pggl macam tu...mcm artis plak...hehehhe...pastu nama saya bertukar lg...bila sy dapat future study after im finished my secondary school....saya terpaksa guna nama yg family sy pggl...sbb diorg ni susahla sgt nak sebut nama sy ni...awat susah sgt ke??? even lecture sendiri pun berbelit lidah nak menyebutnya...ai nasib badan....di anugerahkan nama yg unik....thanks u ayahanda yg saya sgt rindui...coz bg nama ni...semoga ayah ditempatkan antara golongan org2 yg beriman...Amin...(mood sedih plak bila teringatkan beliau )..tp dlm sy menyambung pelajaran dlm bidang Architecture (time ni pun saya femes jg...mcm2 kenangan manis yg sy ade...tggu ye entry utk ni) ...ade jg laa kawan sy yg sgt kreatif ni...nama nya SALHAH SUHOT ni blog beliau....dia plak create lg satu nama br saya...sebab dia ni...pernah cite kat saya...dia sgt suka org yg nama dia bermula dgn huruf N...smpi dia pasang cita² nak BF nama mula dgn huraf N...Alhamdulillah tercapai cita² beliau tu..dah pun menjadi tungangan org...xsilap saya nama tunang beliau NIZAM (maaf klu salah)..jd dia pun create nama saya


~NURAF ~


sedap jg nma yg dia bg ni, kreatif n different dr yg lain....smpi skrg  sy pakai even waktu sy keje part time pizza hut waktu study n bila sy rs nak suh diorg pggl nama  ni...sy akan guna nama ni...n now pun sy gunakan nama ni sbgai pengganti diri di dlm berblog,tp sampai skrg nama yg paling saya suka org pggil ialah AFRI (nm yg sgt unik hanya saya ja yg tau apa maksudnya)...kawan² klu nak tau maksud nama ni nnt sy ceritakan dlm entry seterusnya.....bila masuk dlm alam perkerjaan pun sy lebih suka mereka pggl nama afri tu...tp dlm masa yg sama ade juga yg pggl


~ NUR ~


ni bg company yg sy kerja sekarang...dia yg nak pggl nama tu...ok la...sy on je...asalkan xlari dr nama sy kan...waktu yg sm ni juga saya dpt lg nama br...pangkat adik²...nama dia NURUL AINA...dia pun create jg la nama br tuk sy...biasala budak graphic...mestila kreatif..dia dan kawan²nya pggl...


~ SIS IRFI ~


(ni pun sy suka jg..walaupun huruf `a' dah bertukar jd `i ' )


~ COMBI ~


(erk...macam mana la aku blh dpt nama ni...ish geram betul sape yg pggl aku nama ni...nama ni aku dpt masa 1st 1st dulu aku keje, budak satu ofis ngan aku...dia create nama tu sempena dia kata aku comel...klu xsilap aku la...sampai skrg pun dia pggl mcm tu jg..walaupun aku ni da jd bini org...sesuai ke??? ..comel ke??? )


ok.... da abis cerita pasal nama panggilan saya ni....terima kasih semua kawan² yg sgtla kreatif menyumbang nama panggilan sy...all that moment i will keep on my best memory..di harap semuanya enjoy di hari mggu bersama org tersayang...HAVE A NICE DAY







♥Princess and Prince Story♥ * feel free to drop ur positive or negative comment, that is good for me to improve own my side*

Comments

Popular posts from this blog

♥ Kolej Yayasan Saad Melaka ♥

♥ Taktik mengurat isteri orang !!! ♥

♥ Nama dalam tulisan JAWI ♥