08 April 2011

♥♥ Borang² yang wajib disediakan sebelum majlis akad nikah (3month before)

Assalamualaikum ...

diam x diam..rupanya da hampir 2.5 bulan saya tgglkan halaman nuraf bercerita...dan dah macam² yg jadi....ade yang baik dan ade yg buruk...xpe kita smbg kemudian semua omelan² nuraf tu nnt ye....ini cerita seminggu yg lepas...walaupun da basi cerita ni..nuraf still rs nak share dgn kawan² semua yg bakal mendirikan rumah tgga xlama lg...perkara ni nuraf belajar dari pengalaman nuraf sendiri...dan nuraf pun da terkena....itu la...nak kata xpergi kursus kawin...pergi pon...itu la...benda kita buat remeh temeh ini lah jd nya...kan da susah...mggu lepas nuraf ade balik kg, konon2 nya nak settle la semua perkara yg melibatkan hari perkahwinan nnt..terutamanya BORANG² KAWIN...last² sudahnya...xdapat siap jg....ok di bawah ni semua perkara² yg penting untuk borang² kawan² nanti ya....sila ambil serius perkara ni...jgn sampai terlewat ya...

  • surat kebenaran berkahwin
  • borang permohonan berkahwin
  • sijil kursus kahwin
  • surat akuan bujang
  • salinan IC pemohon
  • salinan IC pasangan
  • salinan IC wali
  • salinan IC saksi 1
  • salainan IC saksi 2
  • borang HIV
  • sijil kematian bapa (jika sudah tiada)
  • surat wali
  • borang sijil nikah
  • sijil kelahiran pemohon
  • sijil nikah ibubapa (bg perempuan sekiranya anak sulong)
p/s = sila ambil serius dengan semua perkara² di atas ya kawan²


♥Princess and Prince Story♥ 
* feel free to drop ur positive or negative comment, that is good for me to improve own my side*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search This Blog

Designed by UMIESUEstudio 2014 : ELVINA ELZANDRA