♥ Ayah Aku Mohon Maaf ♥

Assalamualaikum .....






Tetiba sebak je rasa hati....bila teringatkan ayahanda yg aku sayangi...pejam celik pejam celik....ayahandaku telah meninggalkan kami 9 beradik bersama ibunda kami yg sgt3 tabah , ibunda la yg menjadi ayah dan ibu kami skrg... hampir 4 thn ayah telah meninggalkan kami semua....pemergian ayah adalah saat yg sy tdk dpt lupakan...kerana saat beliau menghembuskan nafas yg terakhir, semua anak²nya tiada di sisi....aku sgt3 terkilan...layakkah aku dipanggil anaknya..sedangkan pada saat dia amat perlukan kami semua...mungkin itu telah takdir kami utk tidak dpt bg penghormatan yg terakhir buat nya...ayah pergi ke rahmatullah pada 08 Sep 2008...sebak untuk aku meneruskan penulisan dan isi hati aku sbgai anaknya...xterdaya dan xterluah, cuma apa yg ign aku kata adalah...

kawan2 yg ku hormati sekalian...hargailah ayahanda dan ibunda kita selagi mereka masih ade di dunia...berbaktilah pada mereka..walau baik buruk sifatnye..dia tetap ayahanda dan ibunda kite...tanpa mereka siapala kita..


di bawah ini aku kongsikan isi hatiku pada kalian...bacalah dengan sepenuh jiwa

Dan pohon kemuning akan segera kutanam

Satu saat kelak dapat jadi peneduh

Meskipun hanya jasad bersemayam di sini

Biarkan aku tafakkur bila rindu kepadamu

Walau tak terucap aku sangat kehilangan

Sebahagian semangatku ada dalam doamu

Warisan yang kau tinggal petuah sederhana

Aku catat dalam jiwa dan coba kujalankan

Meskipun aku tak dapat menungguimu saat terakhir

Namun aku tak kecewa mendengar engkau berangkat

Dengan senyum dan ikhlas aku yakin kau cukup bawa


bekal

Dan aku bangga jadi anakmu

Ayah aku berjanji akan aku kirimkan

Doa yang pernah engkau ajarkan kepadaku

Setiap sujud sembahyang engkau hadir terbayang

Tolong bimbinglah aku meskipun kau dari sana

Sesungguhnya aku menangis sangat lama

Namun aku pendam agar engkau berangkat dengan


tenang

Sesungguhnyalah aku merasa belum cukup berbakti

Namun aku yakin engkau telah memaafkanku

Air hujan mengguyur sekujur kebumi

Kami yang ditinggalkan tabah dan tawakkal

Ayah aku mohon maaf atas keluputanku

Yang aku sengaja maupun tak kusengaja

Tolong padangi kami dengan sinarnya sorga

Teriring doa selamat jalan buatmu ayah tercinta




bisik hati kecilku = ayah, manja sentiasa doakan ayah, semoga segala urusan ayah di alam sana semuanya dipermudahkan dan semoga ayah ditempatkan dgn org2 yg beriman amin......manja sgt3 rindukan ayah....:(...





  ♥Princess and Prince Story♥ 


 ♥ Anda suka entry ini ♥


 

Comments

Popular posts from this blog

♥ Kolej Yayasan Saad Melaka ♥

♥ Taktik mengurat isteri orang !!! ♥

♥ Nama dalam tulisan JAWI ♥