♥ BENGKEL TEORI DAN LATIHAN Membina website dengan 7 LANGKAH MUDAH ♥

Assalamualaikum

Pada hari ahad (16/10/2011)yg lalu aku telah menghadirkan diri dalam satu program di mana syarikat aku yg berkerja sekarang menghantar aku ke Bengkel Teori dan Latihan Membina Website dengan 7 LANGKAH MUDAH...yg dianjurkan oleh AXERA TECHNOLOGY...bertempat di DEWAN CICT (D07) UTM SKUDAI (9am-5pm)...kursus yg aku hadiri ini ditanggung sepenuhnya oleh syarikat aku...yuran pendaftaran sebanyak RM 150 sahaja (termasuk b/fast dan lunch)...

Tujuan kursus ini diadakan adalah untuk memberitahu bagaimana kita membina laman web sendiri dengan 7 langkah mudah...seramai 34 org peserta yg mengikuti kursus itu...latar belakang semua peserta semua berlainan...ada yg dtg utk memperkembangkan bisness online nya...ada yg dtg syarikat yg hantar ...student pun ade yg dtg pada masa itu...

Pertama kali aku hadirkan diri utk kursus itu...1st impresion aku sblum masuk klas itu..aku rasa macam xmungkin je boleh buat website sendiri dgn 7 langkah mudah..tp bila aku dah mengikuti program tu..YA mmg benar ia nya sgt mudah ...dgn 7 step je kita da ada website sendiri...cuma perlu dipraktikkan selalu supaya ilmu yg aku dpt pada masa tu xluput ditelan zaman....kami juga diberi toturial ringkas dlm bentuk hardcopy...tutor yg mengajar pada masa itu pun best dan sgt mencuit hati..suka sgt mengusik peserta yg hadir pd masa itu...  

Aku sbnarnya mmg suka mengikuti program² yg menambahkan ilmu pengetahuan..tmbah² ilmu yg berkaitan dgn IT ni..hehehe...yg lagi bersemangat aku nak pergi kursus ni adalah gaji aku dibayar...so blh la tmbhkan gaji aku utk bln 10 ni nnt...yg lagi mengembirakan aku, peserta semua akan diberikan sijil penyertaan..;) ...sbnrnya byk benda baru yg aku blaja masa kursus tu...

Aktiviti bengkel
  • kami didedahkan ttg kepentingan komputer dan internet,  jg perkongsian fakta terhadap org² yg berjaya dlm industri internet ini.
  • kami juga di ajar fungsi email dan cara membuat email korporat dgn menggunakan CPANEL
  • kami  diajar cara mengakses dan menghantar email
  • kami mempelajari kepentingan llaman web seperti web korporat, e-commerce dan blog
  • kami diberi peluang membina laman web sendiri dgn menggunakan 7 langkah mudah
  • dgn adanya sistem yg mudah, mesra pengguna serta lebih 900 templet yg disediakan peserta dptlah menyiapkan laman web dlm masa yg sgkat..
  •  kami juga mengetahui komponen² penting serta kos yg terlibat dlm penyediaan laman web..
kat bawah ni serba sedikit gmbr yg sy ade sepanjang kursus ini di jalankan






terasa gemook sy skrg sejak preggy...=) ke baju yg sy pkai ni besar...nak sedapkan hati













 ♥Princess and Prince Story♥


 Photobucket
♥ Anda suka entry ini ♥

Comments

Popular posts from this blog

♥ Kolej Yayasan Saad Melaka ♥

♥ Taktik mengurat isteri orang !!! ♥

♥ Nama dalam tulisan JAWI ♥