♥ UJUB DAN RIYAK YANG TERSEMBUNYI ♥

Assalamualaikum

 Found something useful for all of us, 
Happy sharing
^_^

Sahabat-sahabat yang dirahmati Allah Ta’ala,
Melakukan sesuatu bukan kerana-Nya, tetapi kerana pandangan manusia dan perasaan bangga terhadap diri sendiri adalah suatu penyakit yang sangat merbahaya kerana ia kadangkala berlaku tanpa kita sedari…


Kita yang sering memberi tazkirah dalam kalangan rakan-rakan, mampu menyebabkan terdetik rasa “hanya akulah yang layak memberi nasihat”. Kita yang sering mendapat markah teritnggi dan pujian lecturer, menimbulkan rasa “ akulah yang paling hebat dan pandai”. Kita yang sring bangun awal pagi hari menyebabkan rasa “akulah yang paling baik antara yang lain”….dan banyak lagi detik-detik hati hasil daripada bisikan syaitan.



Syaitan itu bekerja dengan sangat licin dan halus ! Tanpa kita sedari, ia mempermainkan hati kita dan keikhlasan niat hati kita. Maka berwaspadalah !



Seringlah menjaga kantung hati kita daripada penyakit-penyakit yang mampu membangkrupkan kantung pahala kita di akhirat. Ingatlah kata-kata Allah SWT : 



“Katakanlah Muhammad, apakah perlu Kami beritahukan kepadamu tentang orang yang paling rugi perbuatannya ? (Iaitu) orang yang sia-sia perbuatannya dalam kehiduan dunia, sedang mereka mengira telah berbuat sebaik-baiknya”. ( Al-Kahfi ayat 103 – 104).



Semoga kita tidak tergolong dalam mereka yang sia-sia amalannya.



:: Aamiin Ya Rabbal ‘Aalamiin ::



  ♥ Princess and Prince Story ♥
  Photobucket 
 ♥ Kalau anda suka boleh ♥

Comments

Unknown said…
kadang2 kita kena perlahan2 tanamkn sifat tawaduk.. yg mana kta kena bersangka org lain lebh baik dr kita..huhu.. jgn sekadar pandang luaran.. :)
Afri Ismail said…
InsyaALLAH, saya pon sedang cuba untuk ke arah yang lebih baik dan di redhai.. Thanks ^_^

Popular posts from this blog

♥ Kolej Yayasan Saad Melaka ♥

♥ Taktik mengurat isteri orang !!! ♥

♥ Nama dalam tulisan JAWI ♥