26 April 2013

♥ Kad Nikah ♥

Assalamualaikum

Kahwin 28/05/11 dah nak masuk dua tahun dah pon...anak pon dah seorang
Tapi hampeh kad nikah baru terhegeh hegeh nak pi buat.
Tu pon berkesempatan buat sebab balik kampung masa cuti raya cina tempoh hari..
Dasyat kan???
Ish...ish...ish...
Klu tak, tak tau la bila nya nak buat...tak kan tunggu anak dah berderet baru nak pi buat kan... (amboiii planning macam ramai je...hahaha..biar lah rahsia)

 syarat syarat untuk apply
1) mesti kahwin...(hahaha..memang la oittt)
2) sijil nikah (2salinan)
3) kad pengenalan pengantin lelaki dan perempuan (2salinan)
4) gambar ukuran pasport pengantin lelaki dan perempuan (2keping)
5) duit RM20 setiap seorang

Baru tahu, setiap negeri tak sama rupanya kad nikah ni...tau pun sebab kawan cakap dia punya warna hijau (untuk negeri melaka), saya punya warna biru (untuk negeri perak)..
johor punya saya tak tau warna ape (motif nak tahu suami orang johor kennn, nak tanya beliau nanti beliau malas nak layan soalan budak budak tadika ni pulak, so diam je la).
tapi nak tahu juga negeri mana paling cantik kad nikah nya???
ada yang tahu ke?



pasangan sejoli tak (hahaha), kad nikah ni ada kat taiping lagi..tak tau bila nak balik ambik...hari tu minta tolong adik ambilkan bila dah siap..then minta tolong ibu simpan kan dulu (jangan kena tangkap bila dating berdua sudah)

  ♥ Princess and Prince Story ♥
  Photobucket 
 ♥ Kalau anda suka boleh ♥

3 comments:

Larra Hearts said...

hi nk tye laa..
sy pn org perak jgk..n da kawen 3 taun daa..
tp blom bt kad nikah lg pn..(sbb dorg ckp kt perak da x bleh bt kad nikah..tu yg x bt smpai skrg tu..so tipah tertipu lee ni..) hehee..
so, awk bt kad nikah tu kt mne ye?kt Majlis Agama Islam Negeri Perak kt Ipoh tu ke?
atau dia kena ikut daerah yg kita nikah?
thanks.. ^_^

Larra Hearts said...

hi nk tye laa..
sy pn org perak jgk..n da kawen 3 taun daa..
tp blom bt kad nikah lg pn..(sbb dorg ckp kt perak da x bleh bt kad nikah..tu yg x bt smpai skrg tu..so tipah tertipu lee ni..) hehee..
so, awk bt kad nikah tu kt mne ye?kt Majlis Agama Islam Negeri Perak kt Ipoh tu ke?
atau dia kena ikut daerah yg kita nikah?
thanks.. ^_^

Nur Afridayati said...

@Larra Hearts
hai...
pi buat cepattttt...rugi xbuat nooo
yup ikut kat mn kita dinikahkan la...
sy buat di taiping...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search This Blog

Designed by UMIESUEstudio 2014 : ELVINA ELZANDRA