06 April 2015

♥ Belanja GST ♥

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 
Assalamualaikum

Konfius sebenarnya sbb mereka kata barangan asasi tak dikenakan gst termasuklah susu.

Pada yang tak tahu meh kita blaja skit. Klu pandang pada resit tu yg sebelah harga tu ade huruf Z @ S

Z means zero rated
S means standard rated yg dikenakan 6% gst.

Nampak tak yang saya highlight tu perbandingan harga yang yg ber gst n zero gst.

Resit2 cengini uols kena alert sikit ye. Lepas shopping barang2 basah ke kering ke.
Make sure uols kena cek dulu sebelum balik. Sebab kadang2 diorang ni ngelat skit. Dekat tanda harga barang de diskaun. Bila tibe time nak bayar xde diskaun plak. Tak ke pelik tu. Bila tanya harga barang blum sempat update dlm sistem ler n macam2 la. Ermmm

Lagi satu saya tak tahu la klu kite pakai cad samada debit o kredit ade cas gst jg ke.
Macam yg sebelah resit barang tu, saya swap pakai debit cad. Xde gst cas. Tak tahu la klu pakai kredit cad.

Ok tu je


Anda lihat anda yang nilai

 ♥ King and Queen Story ♥ 
  Photobucket

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search This Blog

Designed by UMIESUEstudio 2014 : ELVINA ELZANDRA