♥ Majlis IFTAR Mutiara Hotel Johor Bahru ♥

Assalamualaikum

 Alhamdulillah
Terima jemputan berbuka puasa di hotel lagi..
Kali ni di Mutiara Hotel JB pula.
Dekat sini lagi banyak variety makanan yang anda boleh pilih...
Cara penyusunan makanan lagi agak teratur sedikit.
Dekat sini, perut saya lagi cepat kenyang...tengok pon dah kenyang, belum makan lagi..
Tak tahu kenapa, mungkin selera nak makan tu kurang kot.
Sebab tak berapa nak sihat
Demam, batuk dan selsema pakej.
Maybe cuaca panas kat luar kot, lepas tu bulan puasa pulakan..kita kurang minum air putih jadi badan akan cepat letih dan lemah je. lagipon kerja baru saya ni selalu keluar dan jarang duk di office. Kejap panas (luar ofis), kejap sejuk (dalam ofis)..jadi badan tengah meneutralkan atau menserasikan cuaca kerja baru saya ni kot..
Tapi saya suka kerja baru saya ni.

Alhamdulillah, harap bertahan lama.
Agar tempat baru saya ni tak ada orang yang berhati busuk, macam office lama saya dulu...kebarangkalian untuk orang irihati dengan saya tu mungkin kurang kot, sbb tempat baru ni saya jarang di office.
Jadi fobhia dengan orang² macam ni, depan baik...
belakang nauzubillah
Semoga Allah bagi petunjuk pada orang² yang suka tutup periuk nasi orang tu. (saya berharap sangat dalam hati ni...moga dibulan mulia ni Allah makbulkan...)

Ya ALLAH kau jauhkanlah dari ku orang orang yang irihati dengan ku yang tak boleh tengok orang lain lebih dari dia.Aminnn

( tetiba beremosi plak, sebenarnya malas nak pikir pasal benda2 remeh macam ni...tapi cuma pelik dan terkilan...kenapa la melayu sesama melayu ni tak boleh buang perasan irihati, dengki dan kianat sesama islam sendiri..kenapa kita tak ikut bangsa lain..yang bersatu padu...bukan berlawan atau nak tunjuk siapa lagi bagus dan hebat)

ADA PEPATAH YANG SAYA NAK SHARE KAT KORANG SEMUA
NI MEMBER YANG BAGI

BIAR BURUK RUPA TU,
JANGAN HATI BUSUK,
NI RUPA DA TAK DE, 
HATI PON BUSUK
SEKALI BADAN PON BUSUK
JADI APA JE YANG TINGGAL??


renung renungkan

masa ni saya dah siap² tunggu ayah datang jemput...comelkan saya..ayah balik kerja kul 5.30.
tempat kerja baru ummi balik pukul 5

El dengan sudu yang besaq dari mulut nya..

 dessert dia sangat menarik...rasa nak makan semua..muahahaha..tapi saya yang manis² sangat ni kurang sikit

macam yang saya cakap entri sebelum ni..klu makan kat tempat grand², elakkan makan nasi..ratah lauk je k ^_^..rugi kalau makan nasi nih weyy

Ha...aritu kat the zon, saya jumpa durian gorengkan, kali ni saya jumpa durian dumpling plak..yang macam kulit popiah kat atas tu...tapi antara dua² saya pilih durian goreng...sebab lagi kena dengan tekak and lagi terasa original durian tu...maklum la peminat durian tegar...hahaha..orang johor kurang gemar skit durian ni...macam hubby saya la..tapi nampak gaya..saya ada pesaing baru yang suka durian jg...iaitu si manja kami Puteri Nur Elvina..dia pon hantu durian jg..

 as usual, gambar kami 2 beranak harus ada...anda yang dah ada anak pasti perangai macam kami berdua...tambah² klu anak tu gegurlzzz...memang nak bergambar je la (dah lama tak pakai tudung bawal batu berselerak macam ni)

 sejak dah dapat kaki ni..uihhh tak boleh duduk diam..asal nak amek gambar je vibrate..tengok tu tangan kat bekalang tu...like a small bos...hahaha

 bukan main happy dia...masa ni baru sampai kat hotel tu...tapi saya tak masuk lagi tggu hubby park kereta..hubby just drop kami kat depan hotel..sebab hujan..
tau apa si cilik ni kata
mimi mimi acokkkk...
(ummi ummi masukkkk)
mimi acokkkkk
(ummi masukkkk)

geli hati dibuatnya tengok gelagat El ni...dah pandai sekarang..
dia dah tau sekarang...hahaha

tggu ayah jemput...dah kenyang nak balik da..bye²


p/s : maaf lah beremosi entri kali...sebab saya tak diberi pilihan dan peluang untuk membela diri..orang tu siap ugut bos ..padahal bos tak pernah tau pon...byk2 staff yang dia syg nak buang tu la yang paling terok..belakang bos memanjang je online...paling koman pon baca blog saya ni....begini ayat dia
" kenapa u layan afri lagi bagos dari i ? jangan nanti i resign sebab afri

HUSNOZON
BELAJAR DIDIK HATI BERSANGAKA BAIK

  ♥ Princess and Prince Story ♥
  Photobucket 
 ♥ Kalau anda suka boleh ♥

Comments

Unknown said…
doa dan sabar byak2 ye..comelnya baby girl..=D
Chegu Anuar said…
Alahai.. sabaq byk2 nooo.. Biasa la.. Memang banyak manusia yg busuk hati dan tak senang dengan kita sebab kita memang baguih sebenaqnya.. Hehehe.. Apapun, makan kenyang2, tidoq lena-lena ok.. Sedap sungguh..
Afri Ismail said…
@siti ZAHARA

Terima Kasih awak ^_^
Afri Ismail said…
@Chegu Anuar
hahaha, tula mungkin jg kot kita ni baguihhh tu depa dok dengki memanjang...takpa yang penting kita buat apa kita selesa..dah makan kenyang2 aihhhh...perot stokin nih...hehehe

Popular posts from this blog

♥ Kolej Yayasan Saad Melaka ♥

♥ Taktik mengurat isteri orang !!! ♥

♥ Nama dalam tulisan JAWI ♥