♥My Engagement Day 25 dec 2010 ♥


Assalammualaikum...
Di sini saya ign mengongsikan sedikit pengalaman sewaktu majlis pertunangan saya berlangsung....
TQVM kepada seluruh family saya yg terlibat (Ibu tersayang, adik2 saya, pakcik dan makcik sy)....majlis saya ini hanya dibuat untuk family di sebelah saya dan jg sebelah pihak lelaki sahaja...tiada seorang pun kawan saya pun yg tahu saya bertunang hari ini, even BFF sendiri...hahaha tp sy mmg xde lgsg BFF ni...bukan saya xnak memberitahu pd mereka ttg berita baik ini...bg sy ini br majlis pertunangan saja...bila majlis nya nnt br sy akn bg tahu kalian semua =)...sebenarnya perancangan untuk bertunang ini hanya dirancang dlm ms 1bulan sahaja...itu pun prince (tunang) sy yg bgth...last minit event...mana xnya terkejut jg sy dia ckp nak tunang...bg sy mana la sempat dlm sebulan ni nak set up apa yg patut....x kelam kabut jdnye....tp sy iktkan jg...dah org ajk nak tunangkan....xkan kita nak tolak plak...sementara ada yg nak ni kan...nasib family yg byk uruskan ape yg patut...hehehe...so ini lah hasilnya....segala persiapan yg dirancang hanya sebulan sebelum majlis dilansungkan...mari kita terjah ape yg ade dalam majlis ini...tp sebelum kita terjah ape yg ade sy nak share skit pd kawan....jumlah kasar perbelanjaan yg sy habis pd majlis hampir2 1k +++...dulang ape yg dirancang awal hanya 7 berbalas 9...tp akhirnya menjadi 11 berbalas 11, kerana tunang sy ni org johor...belah family dia biasanya klu ade yg nak bertunang ke kawin ke...mesti saudara2 ade yg sponsor sorang satu...yg harunya sy la....kelam kabut nak cukupkan hantaran...tp akhirnya 11 je yg dpt...coz ms dah suntuk..


1) Perbelanjaan utk barang2 hantaran aje = 1300 (itu pun sy shoping time xmas sale dkt SOGO)
2) Hiasan utk hantaran = 200
3) Sewa dulang utk diletakkan brg hantaran + baju tunang = 200
4) Makanan utk tetamu yg hadir = 500 (untuk 50org di sponser oleh ibu dan makcik sy )
5) Pelamin mini + tepak sirih = pakai yg sedia ade dari turun temurun makcik sy
6) Make up = adik sy sendiri yg make up ye
7) Photografer = adik sy sendiri jg ye...

So dekat atas tu dapatlah sedikit sebanyak gambaran utk korang , berapa modal yg harus dikeluarkan nnt pada majlis pertunangan (ikut kemampuan masing2)


sedang di mke up kan oleh mak andam
mata sy sedang di tacap =)

sedang menyiapkan diri 

tara....ini lah hasilnya setelah di touch up....ini gmbr candid...

Ini antara gambar-gambar yg menarik =)



inilah adik beradik nuraf....ramaikan!

yang tudung kuning tu ibu nuraf, dan tudung purple tu bakal ibu mertua =)
 posing again...ye la bkn sng nak bergambarkan...time2 study dl bleh la..






Comments

Popular posts from this blog

♥ Kolej Yayasan Saad Melaka ♥

♥ Taktik mengurat isteri orang !!! ♥

♥ Nama dalam tulisan JAWI ♥