♥ Family Vacation Bandung 4D3N (part 2) ♥

Assalamualaikum

Part 2 (di Bandung)

Day 2

Bangun lebih kurang jam 6pagi waktu di sana dah terang benderang dah..padahal kalau ikut jam Malaysia dah pukul 7pagi.. mula mula bangun tu terkejut juga..ingat terlajak tido ke apa..tapi tengok jam..aik baru pukul 6pagi... nervous juga..dalam hati..ish betul ke baru pukul 6 nih..ntah2 jam ni salah..o bateri dah out...
Ok xpela...saya teus pi mandi dulu..sementara suami dan anak masih syiokkk dibuai mimpi lagi...almaklum la..sejuk ada aircond..hari dah terang benderang macam tu pon silap hari bulan mau lajak sampai pukul 10 nanti....
Lepas tu gerakkan la si anak dan si ayah nye...lepas dah siap2 semua, kami pon turun untuk breakfirst..

ok ini menu sarapan pagi kami untuk hari tu....

nice porridge depa ni...boleh try kot kalau uollls pi sana..rasa dia ada lain sikit.

cer tgk pic nih...macam comel je...macam comel je.. budak kecik nih tgk camera..

ok masa ni kita orang dah kat lobby..tgh tunggu pak supir sampai.

Ok destinasi pertama kami untuk hari ni ialah KAWAH PUTIH

inilah pengakutan yang akan bawa kami naik ke atas..Angkutan Wisata...kalau bawa transpot sendiri naik ke atas pon boleh juga tapi lebih mahal kata pak supir..IDR 200 000 = RM30..kami kan pakai pakej..jadi tak tahu berapa sebenarnya masuk per person sampai atas..kot ada yang tahu boleh la share ye.

Posing dulu...pak supir tengah berbaris nak belikan tiket untuk kami ber6..sebenarnya saya tak pasti sini tempat apa..yg saya tahu..pelancong yg datang pasti akan ke sini. untuk bergambar kenangan...tak silap saya ini salah satu gunung berapi yang masih aktif!!
Sempit sebenarnya dalam ni..tapi nak buat macam mana..naik je la..kang tak smpai pulak kat atas tengok pemandangan yang cantk dan sejuk ala ala cameron tuh

Ok kami dah sampai kat atas..memang sejuk..tapi kami boleh tahan lagi...kami dua mmg kuat sejuk...sebelum naik tadi pak supir sempat pesan kena bawa baju sejuk..

Peraturan di kawah putih

Si kecik ni tengah badmood kejap..

Ok yang ini gambar yang siap cuci dekat sini  IDR 10000 = RM 3

Tahu tak berapa harga Strawberi ni??? IDR 10000 = RM 3..kami beli masa nak balik dari Kawah Putih tu...pastu beli 2box Manisan Strawberi IDR 25000 = RM 7.50
Lepas tu kami terus tuju ke tempat makan tengah hari kami untuk hari ni di SAUNG GAWIR

Posing dulu sementara hidangan kami sampai...recommended uolllls semua datang tempat...sebab sangat cool pemandangan di sini..dengan sejuknya lagi

Kaw2 punya ice blended strawberi ni....rasa dia macam ada camput dengan durian belanda ...cuba la..pasti puas hati

tengok pon dah terliur kan...sekali tengok macam ala2 nasi ayam penyet je...tapi bukan ye.. yang paling best sepanjang makan di bandung ni...nasi dia ada lain macam sikit...sebab dia orang hidang  nasi pulut

Memang enak di makan

Belakang tu surau
Betul2 belakang restoran ni, ada ladang Strawberi wooo

Lepas makan tengah hari kami meneruskan perjalanan kami ke destinasi seterusnya pak supir panggil gudang ja...GUDANG ni terletak di tengah2 antara Kawah Putih dan Bandar Bandung

Dekat sini la kami perabis duit paling banyak...tapi awas di nasihat kepada yang nak pi...tolong jangan beli di sini...sebenarnya di Pasar Baru lebih murah...itu la degilkan..ibu saya dah pesan siang2 kalau nak beli barang beli di Pasar Baru je..sebab sna lagi murah..siap boleh tawar kaw2 punya

Tapi bestnya di sini, kalau beli kain pasang nak tempah siap buat baju pon boleh..siap satu hari je...bila dah siap diorang akan anta di mana kita menginap..bestkan..siap boleh pilih lagi fesyen mana yang kita suka..tengok..saya siap snap pic lagi tau..hahaha

Barang barang yang beli di Gudang ni
kain batik jawa 5 pasang  IDR 100000 = RM30

Kain 3 pasang IDR 375000 = RM 112.50
Telekung 15 pasang IDR 15000000 = RM 450
Telekung cantik 3 pasang, IDR 750000 = RM 225 ( 1 pasang da simpan siap2 untuk diri sendiri, 2 pasang ni untuk IBU n MAK
Sekarang kami di CIBADUYUT..tempat ni terkenal sangat dengan barangan kulit yang asli ya....siapa yang suka barang kulit original boleh la datang di sini..sebab banyak sgt kedai yang jual barang kulit di sini..contohnya jaket kulit, kasut kulit. Dekat sini kami sempat beli T-Shirt 4 pasang IDR 110000 = RM33, en suami dapat beli kasut kulit IDR 210000 = RM63, pen ukir  nama 2 batang IDR 50000 = RM15, pen ukir souvenier 17 batang IDR 100000 = RM30, jajan IDR 30000 = RM9
Lepas habis pusing di sini...kami meneruskan perjalanan untuk pulang ke Hotel kami..tapi sebelum kami singgah untuk makan malam di KEDAI BELACAN

nama je kedai belacan..

Ok dekat sini makan paling best ..sebab ada life band tau

Ok jemput makan.....lepas makan kami terus balik hotel .
Ini la pen ukir tu...cantik kan..orang tu ukir depan mata kita orang lagi..fresh in oven uollllls
Ok Good Night
Nantikan update seterusnya ya!!!

Jakarta Bandung (Part 1)

♥ Princess and Prince Story ♥
  Photobucket
 ♥ Kalau anda suka boleh ♥

Popular posts from this blog