26 January 2011

♥♥ I must be someone within the next 5 years ♥♥

Assalamualaikum...

Wow....bila tgk tajuk entry utk kali ni....dassssyatttt.....besor cita2 anak ibu sorang ni...tetiba je nuraf terfikirkan tentang tajuk entry di atas.bukannya ape tetiba rasa bosan sgt dgn rutin harian...asik bagi org kaya (company) je..tp diri sendiri bl lg???..rs letih pun ade..tp ape boleh buat org tua² cakap xbaik mengeluh kan...itu satu²nya punca sy mencari wang sekarang...tp xsalah kan utk memperbaiki  diri dan mempertingkatkan lagi taraf hidup akan dtg...yela xkan selamanya kita hidup nak makan gaji (jd balaci cina)...kurang² kita mesti nak jd sesuatu yg berguna pada ms akan dtg...paling² tidak pun sesuatu yg indah dan menjadi kebanggaan utk keluarga kita...sebenarnya sangat² la besor cita² saya ni...InsyaAllah jika di izinkan olehNya dlm ms 5thn dr sekarang, saya mahukan perniagaan saya sendiri...yg dikelolakan oleh saya sendiri...AMIN...nampak mcm mudah je kan...mmgla ckp mmg senang...tp sebelum melakukan sesuatu tu kita kena fikir baik buruknya dl......sekarang saya masih lg buat research perniagaan yg bagaimanakah yg ign sy jalankan...dengan adanya impian tu kita akan ade hala tuju ke mana kita akan pergi...mustahilkan...korang sendiri xkan xteringin nak hidup mewah, contohnya memiliki kereta idaman, rumah idaman, perniagaan sendiri...cuba korang semua fikirkan apa korang akan jd dlm masa 5-9 tahun sebelum menjelang WAWASAN 2020???....ape yg sy cakapkan ni ade betulnya...cuba dengan berniaga sahaja kita boleh berjaya...dalam islam pun menggalakkan kita mempunyai perniagaan sendiri..nuraf sekadar berkongsi untuk membuka minda korang supaya berfikir dgn lebih jauh...

Di bawah ni senarai² yg menjadi pilihan saya :

  • butik sendiri
  • kedai makan (nasi minang)
  • kedai hasil tangan
  • perniagaan maya
  • butik kecantikan
  • company sendiri (engineering or architecture)
  • atau sesuatu yg boleh buatkan sy jd lebih kreatif
  • atau sesuatu yg lain yg belum pernah korang terfikir.


CUBA ANDA RENUNG-RENUNGKAN BETUL X APE YANG " BILL GATES " CAKAP


You will not make US$60,000 (RM 219,000) a year right out of high school. You wont be a vice president a car phone until you earn both..



 ♥Princess and Prince Story♥ * feel free to drop ur positive or negative comment, that is good for me to improve own my side*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search This Blog

Designed by UMIESUEstudio 2014 : ELVINA ELZANDRA