15 July 2012

♥ Kenduri Arwah ♥

Assalamualaikum

Khamis yang lalu mak angkat elvina (yang jaga elvina waktu saya kerja) buat kenduri arwah, sempena bulan ramadhan yang bakal menjelang tiba. Kebetulan pulak pada hari itu 12.07.12 elvina genap empat bulan. Ramai sgt jiran tetangga yang datang baca yassin, sampai tak muat di dalam di luar halaman rumah pun jadi la. Kami tiga beranak datang lepas maghrib. 

Dekat rumah suami dah pesan, nanti sampai sana tolong makcik. Eceh macam jauh sangat la pulak rumah kami dengan makcik padahal satu taman je pun, cuma no jalan dan no rumah je yang lain. Memang pun sampai sana terus saya tanya ade yang nak tolong ke makcik?? Makcik pun jawab, tak de la semua pun dah siap, anak makcik yang masak.

So kami datang tujuan untuk makan je la (kalau ye pun puasa tadi tak payah la nak tunjuk lapar sangat), tapi memang lapar. Saya nak masak kat rumah tadi tapi en suami tak bagi, dia kata kita makan kat rumah makcik je nanti. Orang orang yang datang untuk baca yassin pun datang lepas isyak, lebih kurang pukul 10 juga kot baru dapat makan, memandangkan bagi laluan jiran  yang datang makan dulu, nasib sampai tadi saya terus kebelakang, anak makcik (kak nini atau lili, saya tak sure yang mana betul namanya) ade hidangkan air sirap suam dengan otak otak taman impian emas, dapat la alas perut ni sementara menunggu giliran untuk makan makanan berat.Banyak juga tengok lauk pauk yang terhidang di atas meja, berselera juga la, bukan main banyak saya ambik, maklum la puasa satu hari tak makan, last tak habis juga sebab da kenyang, kena warning dengan suami dia suh bagi habis, siapa suruh tamak sangat, tapi lepas tu dia tengok saya macam da main main da makan dia suh basuh tangan, kenyang sangat kot.Gambar tak berapa nak ada

gambar elvina ni pun saya ambil dari facebook omel (anak makcik sani), geram pulak tengok semua gambar gambar elvina pada malam tu...comelnye sayangggg, geramnye ummiiiii..

S.E.K.I.A.N

  ♥ Princess and Prince Story ♥
 Photobucket 
♥ Kalau anda suka boleh ♥ 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search This Blog

Designed by UMIESUEstudio 2014 : ELVINA ELZANDRA