17 February 2013

♥ Kenduri Doa Selamat ♥

Assalamualaikum
Cuti seminggu sempena cuti raya cina yang lalu, kami tiga beranak decide balik kampung saya di taiping perak, memandangkan dah lama tak balik sana, last balik hari tu, masa raya ni baru berkesempatan balik lagi. Al maklum la sejak da jadi isteri orang ni memang berat belah suami jela, lagipun dah dok jb kan, nak tak nak memang kena pergi la, kalau ada apa apa majlis.
Kebetulan masa kami balik ni, keesokkan hari nya makcik buat kenduri doa selamat, sempena beliau pencen.
Uihhh kantoi la diet saya tak makan nasi selama ni, memang dah kantoi pon dari semalam, makan masakan ibu fuhhh cair dibuatnya..da lama tak makan sedap sedap macam tu tambah pula air tangan dari ibu tercinta..memang dah target awal awal balik taiping memang nak makan nasi puas puas...hihihi..dah balik johor baru stat diet makan telor hari hari 6biji sehari.
Majlis makcik ni pon lauk pauk dia memang sedap sedap belaka, catering memang pandai bagi menu, selera kampung, ada ikan keli, sambal belacan bersama ulam ulaman, ayam berempah dan macam macam lagi.
Nak cerita itu je pon, sambil tu meh layan gambar sepanjang majlis diadakan

kami adik beradik bergambar dengan om yang diterbangkan khas dari bukittinggi indonesia (yang pakai baju hitam tu)

 elvina dengan ayah

happy lol ^_^ 


puteri nur alia natasya (adik yang paling bongsu), puteri nur elvina & umi

 inilah makcik yang bersara sebagai guru disiplin tu..garang kan..euwwww takutnyee (pakcik tu plak om kami, abg kepada ibu saya)

 konon konon candid la ni


 close up atas katil (habis nampak semua parut jerawat kat dahi tu, tapi takpa dalam proses pemulihan)

 progress elvina sekarang dah pandai berdiri kejap kejap, pastu mulut dah banyak bunyi (baju yang saya pakai tu ibu saya yang punya saja pinjam sat sebab balik tak bawa baju kurung, sulam tu pun ibu saya yang buat, berminat??? boleh pm saya k)


 close up dua beranak (saya tak cukur kening ok, ramai sangat yang tuduh saya cukur kening..original ok ..dosa kot cukur@cabut)

 tengok bukan main happy elvina ni..nganga bukan main besaq lagi

 close up again (suka posing)

 beza kami berdua 20 tahun Wwooo dengan adik paling bongsu nih

my beautiful mum, senyum lebaq...bhahaha

cincin ni adalah cincin mas kahwin saya, asalnya duit tapi saya tukar kepada bentuk emas, sebab orang orang lama cakap duit nya tak boleh di bawah makan (entah la, wallahualam)

p/s = om tu dalam bahasa malaysia pakcik

  ♥ Princess and Prince Story ♥
  Photobucket 
 ♥ Kalau anda suka boleh ♥

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search This Blog

Designed by UMIESUEstudio 2014 : ELVINA ELZANDRA