13 June 2014

♥ Salah siapa ? ♥

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 
Assalamualaikum

Gambar ni di ambil pagi td, padahal isnin yang lalu saya disuntik. Untuk pengetahuan uolss dua2 belah tangan saya jadi lebam mcm ni. Mana xnya 4kali cucuk baru dapat darah. Kesian kan.

Jangan salah faham.
Bukan nak cari siapa salah atau siapa yang betul antara yang disuntik dengan yang menyuntik.
Cuma kaget seketika?
Dah dua kali jadi macam ni.
Mesti akan lebam kebiruan mcm ni tiap kali MGTT .
MGTT ni stand for Modified Glucose Tolerance Test.
Senang cite orang kita panggil minum air gula.

Ujian ini dibuat untuk memastikan darah tidak mengandungi gula yang berlebihan. Maknanya, ujian ni dibuat untuk mengenal pasti sama ada ibu mengandung menghidap kencing manis atau diabetis.

Ok berbalik pada tajuk. Yang menghairankan saya kenapa tiap kali ambil darah je mesti akan lebam mcm ni.

Adakah sebab 
misi yang buat tu tak pandai cari urat? 
@
saya yang terlalu gemuk sehingga misi xdapat kesan mn urat dgn daging?
@
darah takut nak keluar sbb saya mmg alergic dengan jarum. Tengok jarum je jantung da berdegup kencang sehingga berpeluh2 aircond yang sejuk tu pon xmampu menyerap peluh saya.
@
saya je yang spesis lain dari orang lain?


Di harap ada yang pakar dalam hal ni yang boleh merungkai kemuskilan saya.

Dan untuk pengetahuan uollls juga sekarang ibu yg mengandung umo 25thn ke atas harus lakukan MGTT ni. No excuse ok.

Pesan saya, tak bagus sebenarnya bagi ibu2 yang mengandung mengelak@degil sangat untuk minum air gula ni. Bukan apa benda ni sebenarnya untuk keselamatan dua pihak antara ibu dan anak sekiranya terdapat apa2 yang meragukan kesihatan dan mungkin juga boleh mengancam nyawa kalian.

Tak gemar benar saya, bila dengar ade org ngelat dari minum air gula ni. Rasa nak tampar je. Nyawa kot kalau terjadi apa2 nnt.


Dari ummi yang kebingungan.

  ♥ King and Queen Story ♥
  Photobucket

2 comments:

ecah khalili said...

ecah memang tiap kali ambik darah jadi cmni..doc ckap urat halus..kadang belah kanan berkali2 try xdapat2 jugak darah..tukar blah kanan plak..pastu blah kiri lak.last2 penah ambik urat2 celah jari pakai tiub..smpai lebam2 semuanya..sbb tu trauma nak ambik darah..spanjang preggy ni 2 kali minum air gula..lebam2 tangan..

Afrina Ismail said...

Wahhh. Igt sy je yg mcm ni. Rupanya awk nye lg ngeri dgr. Celah2 jari. Seramnyeeee.trauma jg tp apa blh buat redahhh je la.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search This Blog

Designed by UMIESUEstudio 2014 : ELVINA ELZANDRA