♥ 3 days at Pulau Tinggi Mersing ♥

Assalamualaikum

Ahad
11.30 am – bertolak dari Skudai (Office) bersama dgn bos, en nizam (engineer) dan aku (akitek)
·         Bos da bertolak terlebih dahulu kerana menerima jemputan dari saudaranya di Kota Tinggi..sementara aku terpaksa menunggu en nizam smpi utk bertolak dari office dgn satu kereta je, kami membuat temujanji utk berjumpa dgn bos utk ambil beliau di simpang sblum nak ke Desaru utk ke Tanjung Leman dgn menaiki satu kereta sahaja.
1.30pm –  Kami tiba di Tanjung Leman.

bot sudah sedia menunggu

cantik juga bot persendirian bos saya nih!!
·         Kebetulan kami sampai sana ada perasmian Kapal Layar, tanpa membuang masa kami pergi  memenuhkan perut dgn makan tgh hari di gerai makan yg terdapat di situ. Setelah selesai sahaja makan kami terus ke Bot persendirian bos kami utk menurunkan semua barang dr kereta  yang perlu di bawa di Pulau nnt ke dalam perut bot.

3.30pm – Kami bertolak dari jeti Tanjung Leman.

·         Utk meneruskan perjalanan kami yg mengambil masa kira² 30-45 minit untuk smpai di Pulau Tinggi.
·         Sepanjang perjalanan, dapatla aku menikmati permadangan yg indah di tgh² lautan itu.
·         Untuk smpi ke destinasi kami, kami harus melintasi Pulau Sibu yg cantik sekali..
·         Sepanjang perjalanan itu, aku tergamam seketika, kerana aku ternampak sebuah bot yg sgt cantik dan mewah yg pertama kali aku lihat di depan mata aku. Tapi aku tak pasti siapa empunya bot mewah tu, yg penting bukan TMJ yg pya (Tengku Mahkota Johor). Tapi sayangnya aku terlupa nak ambil gmbr bot mewah tu..

4.15pm – Kami sampai ke destinasi “ Selamat Datang ke Jeti  Pulau Tinggi ”

permandangan dari jeti

·         Aku terpaksa berjalan dari jeti  kira² 15-20  minit utk sampai ke Chalet Tok Mok di mana di situ la nnt tmpt aku bermalam selama 3 hari 2 malam.
·         Sebelum ke sana kami berhenti utk minum di gerai di depan jeti tersebut untuk menghilangkan dahaga di tekak.

5.00pm – Kami sampai di Chalet Tok Mok.

akhirnya tiba di Chalet Tok Mok

·         tapi aku bukan terus check in di chalet tersebut ye, tapi terpaksa berjalan ke depan dlm 10minit utk sampai di Office (Kotai= merangkap tempat tido pekerja lelaki termasuk bos) yg dibuat dipulau itu.
·         Sampai je di office kami letak letak barang di dalam office dan terus memulakan kerja kami...
·         Tujuan utama kami ke Pulau ni adalah untuk melawat serta mengukur tanah yg ada untuk di jadikan Pusat Peranginan suatu hari nanti (kira pesaing Chalet Tok Mok)

engineer there

me on the screen

7.15pm – Kami berhenti mengukur tanah
·         Aku balik ke Chalet utk mandi

8.15pm – Kami makan malam (dinner time)
·         Menu untuk malam pertama kami pada hari itu ada 3 jenis (ikan,sayur)

9.30pm – Kami sambung bekerja balik tapi bukan dalam hutan ye, tp dekat dewan makan tu je, untuk update drawing yang telah di ukur di site td

12.00am – Aku balik ke Chalet (sleeping time)

Isnin

7.00am – Mandi, sholat subuh dan siapkan diri utk ke tapak projek lebih kurang 15minit perjalanan dari Office (Kotai)

·         Menu pagi tu nasi goreng dengan telur mata
9.00am - Sampai di tapak untuk smbg kerja mengukur tanah

1.00pm – Berhenti , dan terus menjamu selera utk makan tgh hari dan sholat zuhur.

2.00pm – Sambung kerja mengukur tanah

7.00pm – Berhenti  kerja dan balik mandi utk sholat, dan makan malam

8.30pm – Sambung kerja balik, tp bkan di dalam hutan ye, di depan laptop (lappy) utk update drawing yg di ukur petang td.

12.00pm – Sleeping time.

Selasa

·         Menu pagi tu nasi goreng dengan telur mata

2.00pm – Sambung kerja mengukur tanah

7.00pm – Berhenti  kerja dan balik mandi utk sholat, dan makan malam

12.00pm – Sleeping time.

(perjalanan hari ini sama sahaja seperti semalam)

Rabu

8.00am – Waktu bekerja bermula, tapi kami kena sarapan pagi dulu

·         Menu pagi tu nasi goreng jg  dengan telur mata

2.00pm – Makan tgh hari sebelum gerak pulang, mengemas barang barang

4.00pm – Check out dari Chalet Tok Mot dan terus menaiki bot utk ke Tanjung Leman

4.30pm – Kami sampai di tanjung leman.

5.30pm – Kami da otw ke Skudai untuk balik ke Office

(lebih kurang pukul 12.00pm br kami smpi office, byk persinggahan kami tadi sbb itu kami lewat smpi)

inila chalet saya...besarkan

sekali sekala berangan pakai topi cowboy (perut tgh sarat masa ni, tu muka nampak sembab n pucat je)

ini la kerja yang aku buat sepanjang aku di pulau ;)

♥Princess and Prince Story♥
Photobucket
♥ Anda suka entry ini ♥

Unknown said…
salam..hai..
akak ade simpan x contact number chalet tok mok. klau ade boleh emailkn ke norhazlizamatsirip@gmail.com ..
saya sedang buat survey untuk program..
terima kasih
Unknown said…
akak ade simpan contact number chalet tok mok tolong email deenpj15@yahoo.com

Popular posts from this blog