♥ Penama WARIS KWSP ♥

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 
Assalamualaikum

Step step yg perlu dilakukan

1) download dulu borang penamaan,
@ kalau rajin atau office sebelah bangunan kwsp pi la amek kat kaunter.
Klik Borang penamaan KWSP

2) Isi yang mana berkenan dalam borang tu ikut seperti contoh yg disediakan, kalau salah isi jangan blanko atau liquid, print lagi dan isi semula.

3) WAJIB ada saksi. Minta saksi sign pada borang tu siap siap.

4) submit borang tadi ke pejabat kwsp, paling PENTING saksi yang turun tanda tangan pada borang penamaan tu mesti ikut sekali.

Take note !!!
 a) In case mana tau masa akan datang uols nak tambah nama waris dalam borang tu contoh tambah anak mesti nak letak nama anak yang baru lahir tu kan atau nak letak nama en suami ke, uols kena buat perkara yang sama seperti di atas. That means kena ada SAKSI BARU atau saksi yang sama.

b) Klu dalam borang penamaan tu ada nama suami, si suami TIDAK BOLEH jadi saksi k. So uols kena ajak kawan untuk jadi saksi.


*Penting sangat sebenarnya waris kwsp dibuat, sebab kita tak tahu bila masa kita akan pergi mengadap Sang Pencipta. Bila da standby awal2, xde la org2 yang kita sayang terkontang kanting walau pon xbyk simpanan kita tu, at least membantu juga untuk kegunaan harian mereka. Daripada wang kwsp kita  Amanah Raya yang ambil, nanti  akan jadi lagi rumit utk mereka yang kita tinggalkan uruskan pengeluaran wang tu.
Semoga bermanfaat pada kalian semua.

dalam masa 1weeks kita akan terima surat ni. Please keep good utk kegunaan mereka masa akan datang

 ♥ King and Queen Story ♥ 
  Photobucket

Comments

Popular posts from this blog

♥ Kolej Yayasan Saad Melaka ♥

♥ Taktik mengurat isteri orang !!! ♥

♥ Nama dalam tulisan JAWI ♥